آموزش میناکاری طلا و نقره

null

آیا می دانید آموزش میناکاری طلا و نقره چیست؟ میناکاری را با عنوان هنر مینیاتور بر آتش می شناسند. این هنر نقاشی بر روی فلزاتی مانند طلا و نقره انجام می گیرد که با استفاده از رنگ های لعابدار در حرارت بسیار زیاد آن ها را بر روی فلزات ثابت می کنند. در کل منشاء هنر میناکاری مشخص نیست.

آکادمی موروگلد در کنار شماست تا زمانی که صفر تا صد آموزش میناکاری طلا و نقره را آموزش ببینید و با دریافت مدرک معتبر فنی و حرفه ای وارد بازار کار شوید.

با هم تا موفقیت

نیاز به مشاوره دارم

این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
این قسمت نباید خالی باشد
آموزش میناکاری طلا

آشنایی با تکنیک ها و آموزش میناکاری طلا و نقره

در واقع مینا به نوعی شیشه آکروماتیک اطلاق می شود که ساختار آن از ترکیب پتاس، شار یا بوراکس، اکسید آهن و کوارتز تشکیل شده است. این ترکیبات بعد از سوختن در دمای هفتصد تا نهصد درجه ی سانتی گراد به صورت یک ماده ی بی رنگ و شفاف است. تعداد زیادی رنگ با افزودن اکسیدهای فلزی یا کلریدهای مختلف ایجاد می شود. بعد از اینکه این مواد را خرد کردند و شستشوی کاملی بر روی مواد انجام می دهند که مواد را به صورت یک فوندانت در می آورند و در ادامه فلز طلا و نقره را کاملا تمیز کرده و برای پذیرش میناکاری آماده می کنند.
در ادامه ی آموزش میناکاری طلا و نقره باید بدانید که انتخاب این مواد تا حد زیادی به وسیله ی وسایل حرارتی این متریال ها مشخص می شود. در صورتی که انبساط حرارتی این فلزات و متریال معدنی موجود در آن فاصله ی زیادی داشته باشد، در نهایت موجب ترک یا لایه برداری در میناکاری می شود.

آموزش میناکاری طلا و نقره
افرادی که در میناکاری سررشته دارند تلاش می کنند تا با انجام آزمایشات دقیق از این فرایند جلوگیری کنند. در برخی مواقع برای جلوگیری از پیچ و تاب خوردن طلا و نقره لازم است که عملیات لعاب گذاری را انجام دهند. از این عملیات با عنوان ضد لعاب یاد می کنند.

در این مرحله از آموزش میناکاری طلا و نقره مایع هیدراته میناکاری را بر روی طلا و نقره می ریزند و پس از آن کار را در یک کوره با دمای مناسب قرار می دهند هنگامی که بعد از گذشت چند دقیقه مواد معدنی به صورت جاری در آمدند و موجب ایجاد یک سطح زجاجیه می شود. پس از آن کار را از کوره بیرون می آورند در صورتی که قطعه ی میناکاری شده کوچک شود یا ترک هایی در آن ایجاد گردد برای پرکردن شکاف ها فرایند بالا را مجددا تکرار می کنند.
در صورتی که میناکار از نتیجه ی کار رضایت داشته باشد قطعه ی میناکاری شده را به وسیله ی یک روکش کربوراندم پوشش داده شود و پس از آن عملیات جلا دادن را که به پرداخت مشهور است را انجام می دهند. در ادامه کار نهایی را در کوره قرار می دهند تا حدی انجام می دهند تا درخشش زجاجیه ای ایجاد گردد.

درجات مختلف میناکاری

یکی دیگر از مواردی که در آموزش میناکاری طلا و نقره بسیار حائز اهمیت است درجات مختلف میناکاری در دیافراگم های گوناگون است. این دیافراگم ها به صورت شفاف، کدر، مات ارائه می شوند. این نکته را فراموش نکنید که میناکاری بر روی فلزات مختلف نیاز به شفافیت بالایی دارد. به عنوان مثال برای ایجاد میناکاری های شفاف بهتر است از فلز طلا استفاده کنید. این فلز باعث افزایش رنگ های مورد استفاده می شود. برخی از افراد عقیده دارند که انجام میناکاری مات بر روی طلا نتیجه ی مناسبی به دنبال ندارد بهتر است آن را برای نقره استفاده کنند.

آموزش میناکاری

انواع تکنیک های میناکاری بر روی طلا و نقره

تکنیک Marquetry: این تکنیک توسط رومی ها مورد استفاده قرار می گرفته است. با استفاده از این تکنیک سنگ ها و لعاب را بر روی طلا و نقره قرار می دهند. این تکنیک شباهت زیادی به معرق کاری دارد. برای محافظت از میناکاری بر روی طلا و نقره سیم هایی از جنس خود فلزات را بر روی طرح قرار می دهد. پس از انجام این فرایند کار مورد نظر را در کوره می گذارند تا همجوشی میان فلزات و شیشه ایجاد می گردد. باید به این نکته توجه داشته باشید که درجه ی حرارت بالاتر از حد مجاز نرود تا به این ترتیب رنگ ها با همدیگر ترکیب نشود که در نتیجه طراحی کلی از بین می رود.

تکنیک Cloisonné: در این روش در آموزش میناکاری طلا برای ایجاد طرح سیم هایی را به صورت طرح مورد نظر بر روی ورقه ی فلزی طلا و نقره قرار می دهند این سیم ها باعث ایجاد محفظه ایی می شوند که با کمک لحیم و چسب مانند کتیرا بر روی کار می چسبانند. این عملیات را برای جلوگیری از ترکیب شدن رنگ های میناکاری انجام می دهند.

تکنیک Champlevé: این روش بسیار مناسب استفاده بر روی طلا و نقره است. این روش به صورت حکاکی و تراشکاری انجام می شود و شباهت زیادی به شیوه ی کریپتوگرافی دارد اما از برجستگی کمتری برخوردار است. در هنگام به کارگیری این روش باید نهایت دقت را به کار بگیرید که لبه های حکاکی به صورت صاف و تیر در بیایند تا طراحی آن بسیار زیبا شود و سطح آن با طلا و نقره تراز شود.

شما در آموزشگاه موروگلد صفر تا صد آموزش میناکاری معاصر را بر روی طلا و نقره یاد میگیرید و در پایان کار هم مدرک معتبر فنی و حرفه ای را دریافت می کنید و می توانید وارد بازار کار شوید .

برای مشاوره و اطلاعات کلاس ها با ما تماس بگیرید: ۰۹۱۲۱۶۱۵۳۲۶

میناکاری طلا و نقره

باید بگوییم که این هنر تنها بر روی قطعات طلا و جواهر یا زیورالات انجام نمی گیرد بلکه ممکن است برای ظروف تزئیناتی که از جنس طلا و نقره هستند نیز به کار روند. هنر میناکاری بر روی طلا و نقره با استفاده از ابزارآلات و قلم مو های مخصوص انجام می گیرد. رنگ های مورد استفاده در این هنر معمولا به صورت آبی روشن و تیره، قرمز تیره و روشن است که ترکیب آن ها تصاویر زیبایی را خلق می کند. یک نکته ی دیگری که وجود دارد این است که میناکاری بر روی فلز طلا نسبت به نقره و مس از طرفداران بیشتری برخوردار است که علت این امر مقاومت بالای این فلز در برابر حرارت است. طلا به عنوان یک فلز خنثی و بدون اثر در برابر حرارت و متریال های شیمیایی شناخته می شود. احتمالا همین دلیل باعث شده است که میناکاران ترجیح بدهند این هنر را بر روی این فلز پیاده سازی کنند.

فروشندگی طلا
آموزش مخراجکاری
فهرست